Teiden varsilta sekä rakennusten kyljistä bongattavat suuret led-screenit tarjoavat mahdollisuuksia niin oman liiketoiminnan esittelyyn kuin mediatilan myymiseen mainostajille. Monelle led-screenin hankinta voi tuntua suurelta investoinnilta, mutta parhaassa tapauksessa mediamyynnillä katetaan hankintakulut kokonaan. Oikein tehtynä se maksaa itsensä nopealla aikataululla takaisin.
Vaikka investointi on iso, ei halvinta vaihtoehtoa kannata silti valita kevein perustein. Laatu ja näytön toimintavarmuus ovat nimittäin isossa osassa mielikuvan luomisessa ja mediamyynnissä. Kun hinta on edullinen, jostain on usein säästetty ja se voi myöhemmin tulla todella kalliiksi.
Led-screen on suurikokoinen digitaalinen näyttöpinta, joka tarjoaa paljon mahdollisuuksia viestimiseen, brändin esille tuomiseen sekä mainostamiseen.
Tuloja mediamyynnillä
Suurena investointina screenin hankintaa kannattaa ja on syytäkin pohtia monelta eri kantilta. On kuitenkin hyvä pitää mielessä, että mediatilaa tehokkaasti myymällä on mahdollista päästä tilanteeseen, jossa näyttö alkaa tienaamaan heti alusta asti. Tässä näytön laadulla on kriittisen tärkeä rooli: toimintavarma, sisällöt tarkasti ja täsmällisesti toistava näyttö on kelpo myyntiargumentti.
Investoinnilla selkeitä etuja ja lisäarvoa
Screenin yksi tärkeimmistä osista on sen näyttö, joka koostuu useista led-paneleeista, jotka kootaan yhteen toimivaksi suureksi näytöksi. Koska markkinoilla on paljon led-paneeleiden valmistajia, näkyy hinnan ja laadun suhteen paljon vaihtelua.
Edullisimman vaihtoehdon myötä kantaa myös riskin siitä, että kokonaisuus ei välttämättä ole kovin kestävä ja varmatoiminen. Eteen saattaa tulla yllättäviä huoltoa ja korjausta vaativia häiriöitä pian asennuksen jälkeen. Huoltotoimenpiteet luonnollisesti maksavat, minkä lisäksi jokainen hetki kun screen on pimeänä, maksaa epäsuorasti menetettynä mediatilana.
Toisaalta kun panostaa varmatoimiseen näyttöön alusta asti, pienenee riski myöhemmistä yllättävistä kustannuksista huomattavasti.
Led-screeniin kannattaa panostaa muun muassa seuraavista syistä:
- Kestävyys: Laadukkaista komponenteista kootun näytön käyttöikä on pidempi ja huoltovarmuus parempi. Se on suunniteltu kestämään vuosia, joten uusiminen tai huolto ei ole välittömästi edessä. Jos laadukkaista osista kitsastellaan, voi näyttö sen sijaan mennä epäkuntoon nopeammin, jolloin huoltoon ja korjaamiseen menee aikaa ja rahaa.
- Energiatehokkuus: Nykyaikaiset screenit ovat pääsääntöisesti energiatehokkaampia kuin vanhemmat ja edullisemmat vaihtoehdot. Tämä tarkoittaa pienempää sähkönkulutusta, mikä on tärkeä seikka, sillä led-screen on tavallisesti päällä ympäri vuorokauden.
- Parempi kuvanlaatu pidempään: Edullisemmat screenit on usein koottu heikkolaatuisesta tai vanhemmasta teknologiasta. Niiden ongelma on yleensä se, että kuva haalistuu ja värien toisto heikkenee. Vaikka jokainen led-screen kuluu ajan myötä, kehnommista komponenteista kootusta näytöstä kulumisen huomaa selkeästi nopeammin. Pahimmillaan tämän voi huomata jo lyhyen ajan kuluessa screenin asennuksesta.
- Käyttömahdollisuuksia sisällönhallintajärjestelmällä: Sisältö on kuningas ja ilman kunnollista sisällönhallintajärjestelmää sisällön toistaminen on monimutkainen prosessi. Monipuolinen ja hyvä sisällönhallintajärjestelmä tarjoaa monia mahdollisuuksia huomiota herättävän mainosmateriaalin esittämiseen. Lisäksi sisällönhallinta on helppoa ja nopeaa. Ideafixin screeneissä on Idearuutu-sisällönhallintajärjestelmä, joka on meidän kehittämä ohjelmisto.
- Mielikuva: Led-screenit ovat mukana luomassa brändimielikuvaa. Huonolaatuinen screen antaa yrityksestä halvan ja heikkolaatuisen vaikutelman, kun taas laadukas näyttö auttaa yritystä erottumaan kilpailijoista. Mikäli näyttö on heikkolaatuinen, voi mediatilan myyminen olla hankalaa. Sisältöä tarkasti ja varmasti toistava näyttö on sen sijaan erinomainen myyntivaltti, jonka avulla on jopa mahdollista nostaa mediatilan hintaa.
Valitse kokenut tekijä, joka on mukana koko prosessin ajan
Ison led-screenin hankkiminen voi olla työläs prosessi. Siihen kuuluu varsinaisen näytön hankkimisen lisäksi moni muitakin seikkoja kuten luvan hakeminen. Prosessi ei ole aina suoraviivainen, minkä takia suunnittelussa on hyvä olla mukana kokenut kumppani, jolla on kokemusta vastaavista projekteista. Tämän avulla vältytään yllätyksiltä.
Kun haluat ison led-screenin tien varrelle tai rakennuksen kylkeen, tarjoaa Ideafix siihen erinomaisen keinon. Big & Easy -konseptimme avulla ulkoistat koko prosessin meille kiinteällä kuukausimaksulla ja voit itse keskittyä esimerkiksi mediatilan myymiseen. Hyödynnä meidän yli 30 vuoden kokemustamme vastaavista toteutuksista ja hanki pitkäikäinen ja varmatoiminen led-screen meiltä.
Ole yhteydessä
Esa Rimpiläinen0400 481 509
esa.rimpilainen@ideafix.fi
Juha Järvimaa
0400 455 990
juha.jarvimaa@ideafix.fi
Lue seuraavaksi:
Digital Signage – 5 näyttävää sisältöesimerkkiä maailmalta
Digitaalinen ulkonäyttö käyttöösi – helpommin kuin koskaan!
Meillä on näyttöjä vahvasta osaamisesta!
Tutustu referenssihin:
LED-näytöt molemmin puolin vilkasta tietä kiinnittää ohiajavan huomion