Koskenkorvan uusi shop-in-shop kaipasi myyntiä edistäviä ratkaisuja. Tax free -myymälässä olevien virikkeiden määrä on valtava ja siksi asiakkaan huomion kiinnittäminen vaatii myymälän toimijoilta lisäponnistuksia. Miten vangita ohikulkijan huomio juuri oikealla hetkellä niin, että asiakas saadaan pysähtymään juuri tietyllä osastolla tai hyllyllä? Ratkaisumme: huomion kiinnittävä näyttöratkaisu ja suuntaavilla kaiuttimilla lähetettävä viesti asiakkaan korvaan taktisesti oikealla hetkellä.
Suuntaavat erikoiskaiuttimet pysäyttävät asiakkaan halutulla hetkellä
Erikoisia suuntaavista kaiuttimista tekee sen, että ne kohdistaa äänen hyvin kapealle alueelle, tehden ympäröivästä alueesta lähes äänettömän tai täysin äänettömän, riippuen tilan akustiikasta.
Suuntaavien kaiuttimien äänen kuuleminen voi olla hämmentävä kokemus. Toisessa paikassa ääni kuuluu hyvinkin tarkasti, mutta 50cm paikan vieressä ääni katoaa kokonaan. Suuntaavat kaiuttimet ovatkin erityisen hyvä ratkaisu, kun halutaan kohdistaa ääni vain yhteen paikkaan ja herättää tällä asiakkaan huomio, esimerkiksi tietyn tuoteryhmän kohdalle antamaan lisätietoa asiakkaille.
Kaiuttimen tekniikan ansiosta suuntaavat kaiuttimet vievät hyvin vähän tilaa. Itse kaiutin on syvyydeltään vain muutaman senttimetrin, verrattuna perinteisiin, ei-suuntaaviin kaiuttimiin, joiden syvyys on tyypillisesti vähintään kymmenen senttimetriä.
Ideafix toimitti aiemmin Viking Line Gloryyn yli 200 näyttöä sisältävän AV-kokonaisuuden.
Pitkä ja kirkas näyttö ei jää asiakkaalta huomaamatta. Näytöllä saadaan tässä tapauksessa asiakkaaseen ensihuomio. Tämän jälkeen tuleva, suuntaavilla kaiuttimilla toteutettu äänisisältö täydentää viestiä.
Lue lisää Glorylle aiemmin toteuttamaamme valtavaan projektiin, joka sisäsi mm. Kolmelle sivulle levittäytyvän, yli 5m korkean LED-näytön sekä 80 metriä tax free -myymälöiden näyttöjä. Lue lisää